Dopravní situace na Libušské

Dopravní situace na Libušské

je otřesná. Důvodem je to, že na počet projíždějících automobilů kapacitně nestačí. Dokonalými zpomalovacími prvky jsou křižovatky. Jakékoli. V našem případě zejména světelné křižovatky Dobronická a Meteorologická. S tím nelze nic dělat. Nelze je nijak zkapacitnit. Stejně tak nejde nijak zkapacitnit okružní křižovatku Kunratická spojka. Teoreticky lze jakéhosi minimálního zlepšení dosáhnout v úseku mezi křižovatkami Meteorologická a Kunratická spojka. Tam se vyskytuje několik dalších zpomalovacích míst.  

Jedním z nich je křižovatka V Lužích. Objektivně tam docházelo k situaci, že automobily odbočující vlevo do Sapy (a je jich hodně) zabrzdily, tj. zastavily automobily jedoucí přímo. Tedy směrem na jih, na Písnici. Tuto situaci lze teoreticky eliminovat v říjnu provedeným dopravním opatřením zakazujícím odbočení vlevo, do Sapy. Automobily mířící do Sapy mají pokračovat rovně na okružní křižovatku se zeměkoulí, odtud se mají vrátit a do Sapy odbočit vpravo. Problematičnost tohoto návrhu jsem si plně uvědomoval. Ale byl jsem a nadále jsem toho názoru, že jedině pokus mohl ukázat, zda je toto opatření vhodné. A jelikož se jedná o pokus, tak je současné dopravní opatření pouze ZKUŠEBNÍ. Jeho největším problémem je to, že ho někteří řidiči nerespektují. Někteří nadále odbočují vlevo. Jiní provádějí psí kusy na křižovatce U Bazénu atd. S tím jsme příliš nepočítali. A samozřejmě dochází k většímu zatížení okružní křižovatky. S tím jsme pochopitelně počítali. Podle plánu jsme zajistili odborné měření dopravy. Provedl ho Doc. Čarský se spolupracovníky z dopravní fakulty. Jeho zpracování bude provedeno nejpozději do konce tohoto měsíce a jeho závěrem bude doporučení, jak dál postupovat. Je pravděpodobné, že se vrátíme k původnímu stavu. Ale silně pochybuji, že to situaci na Libušské výrazně zlepší.

Dalším místem, kde lze hledat mírné, lépe řečeno nepatrné, zlepšení je semafor na přechodu pro chodce u autobusové zastávky. V posledních letech je nastaven tak, že i osamělý chodec ihned a kdykoli zastaví automobilovou dopravu. Požádal jsem příslušnou složku Technické správy komunikací (TSK), aby stav prověřila a pokusila se najít vhodnější nastavení semaforu. Takové, které by zvýhodnilo řidiče. Mám přislíbeno, že to zváží. O dalším vývoji budeme informovat.

Pavel Macháček, starosta, 12. 11. 2024