S výstavbou metra D to nemá nic společného. Jedná se o stavbu „Oprava retenční nádrže Rezerva“. Investorem je odbor ochrany prostředí, oddělení péče o zeleň MHMP. Generálním dodavatelem jsou Lesy hl. m. Prahy (zodpovědná osoba Ing. Eichler). Práce zahrnují částečné odbahnění (to je nyní již hotovo a v letošním roce již odvoz tekutého sedimentu nebude probíhat). Dále budou probíhat práce na hrázi RN – zatěsnění hráze bentonitovou rohoží. Součástí stavby je také celková oprava sdruženého objektu.
Harmonogram dalších prací:
- 1 - 2/2025 stavba staveništní komunikace v zátopě,
- 3 - 4/2025 odvodnění silničních příkopů,
- 3 - 4/2025 - 10/2025 realizace těsnění hráze, oprava sdruženého a výpustného objektu,
- 11/2025 - finální úpravy dna, vyklizení staveniště.
Stavba „Oprava RN Rezerva“ má stavební povolení z roku 2007 (a je stále udržováno v platnosti). Odbor ochrany prostředí, oddělení péče o zeleň se opakovaně (v roce 2013, 2014, 2019 a 2022) vyjadřoval ke stavbě metra D včetně zařízení staveniště v ploše zátopy RN Rezerva. Stavby jsou zkoordinované. Obě stavby nejsou navzájem plošně v kolizi. Naopak, když bude provedeno v rámci stavby „Oprava RN Rezerva“ zatěsnění hráze, bude možné využít část nádrže např. jako sedimentační nádrž pro předčištění drenážních vod ze stavby metra. Stejně tak se i pro připravovaný obchvat Písnice určitě RN Rezerva využije pro řešení zpracování dešťových vod.
Provizorní info-tabule v místě stavby by měla být osazena do konce tohoto týdne a finální v lednu 2025.
Volně citováno z dnešního e-mailu Ing. Dana Frantíka, vedoucího oddělení péče o zeleň, odboru ochrany prostření MHMP.
Tyto informace nám byly poskytnuty až na naši přímou žádost. Bohužel jsme nebyli informováni v předstihu.
Pavel Macháček, starosta, 17. 12. 2024